Cactus nieuw succesnummer voor Citroën

Sinds de marktintroductie van het oorspronkelijke studiemodel Cactus van Citroën, loopt de verkoop uitstekend. De aanvankelijk geplande productie is al opgeschroefd om aan de vraag te kunnen voldoen.

Auto volgens nieuw concept

De Citroën Cactus is niet zomaar een nieuw model. Met de auto zet Citroën een nieuw concept in de markt. Eenvoudig, praktisch en functioneel zijn hierbij steekwoorden. Bovendien moet het ontwerp er schitterend uitzien. In dit verband legt Citroën een link met de filosofie van Apple. Deze fabrikant van computers en smartphones volgt voor haar producten eenzelfde redenering.

Aandeel PSA in stijgende lijn

Aangezien de Citroën Cactus voor het merk een sterke symboolwaarde heeft, wil Citroën de auto in elk exportland in de verkoop doen. Zo is de Cactus sinds de tweede helft van 2014 overal in Europa te koop, maar is hij ook te vinden in de Noord-Afrikaanse landen en bij de Turkse dealers. Ook Japan en Korea zullen binnenkort de Citroën Cactus verwelkomen.
Beleggers lijken tevreden over het pad dat Citroën volgt. De koers van het aandeel PSA bevindt zich in een stijgende lijn. Zo steeg de waarde van het aandeel van rond de 10 euro begin januari naar bijna 17 euro afgelopen week. Sinds september 2011 was de koers van het aandeel niet meer zo hoog.

Cactus ook naar China, PSA herstelt zich

Ook China is een exportland voor Citroën. Het concern nam daarom vorige week het besluit dat de Cactus ook in China op de markt zal worden gebracht. PSA is op de Chinese markt erg laat gestart. Op dit moment verloopt de verkoop van haar DS-serie hier goed.
Als concern is PSA zich aan het herstellen van een slechte periode. Er wordt bezuinigd en gereorganiseerd. Dit alles met succes: 2014 werd voor het eerst sinds 4 jaar afgesloten zonder verlies.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *