Nooit meer last van online adverteren

Het is de meeste mensen een doorn in het oog. De banners die de hele website verpesten zijn al vervelend, maar de pop-ups die er dan nog eens overheen komen zijn nog vervelender. Gelukkig is dit binnenkort misschien wel niet langer het geval. Tenminste, als het aan de meeste grote bedrijven ligt. Kenners voorspellen namelijk dat zij anders zullen gaan omgaan met hun reclamebudget. Ze zijn er inmiddels namelijk achter dat het nog veel voordeliger kan dan via Facebook of Google adverteren. Hoe deze nieuwe manieren eruit gaan zien, daar wordt nu over nagedacht.

Niet kwantitatief, maar kwalitatief

Waar je als consument zelf het meest van zal gaan merken, is dat het aantal advertenties langzaam maar zeker zal gaan teruglopen. Dit is te danken aan de uitkomsten van alle data die is verzameld door de jaren heen. Specialisten weten inmiddels wel goed aan te wijzen wat wel werkt en wat niet werkt. De zaken die niets toevoegen zullen dus ook verwijderd worden. Dit betekent dat juist alle reclame-uitingen waar je je altijd zo aan gestoord hebt zullen gaan verdwijnen. Dit zijn immers met grote zekerheid de vormen die ook volgens de data niet blijken te werken.

Een barrière opwerpen

Tot slot is er nog een ander probleem waarmee adverteerders te maken krijgen. De opkomst van de adblocker is immers ook niet langer te stuiten. Dit betekent dus dat zelfs de goedkopere vorm van adverteren, de onlineadvertentie, helemaal geen effect meer heeft. Het is dus niet langer mogelijk om via een website een bepaalde groep mensen te bereiken door simpelweg een reclamebanner erop te laten plakken. Dit betekent dus dat ook weer naar andere methodes gekeken zal moeten worden. Opvallend daarbij is dat juist een aantal oude manieren, zoals de poster en de folder, weer toekomstperspectief hebben. Dat komt omdat deze vaak wel gewoon nog in de brievenbus vallen en geopend worden.

  • tags

Related Posts

Got Something To Say:

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*